Kłopoty ze sprzedażą ubrań w internecie – zwroty

Znaczenie opisu ubrań w sprzedaży online

by Agnieszka
Prawidłowe wymiarowanie ubrań to podstawa dobrej sprzedaży online

Kłopoty ze sprzedażą ubrań w Internecie wiążą się z wieloma czynnikami. To nie tylko znalezienie sposobu na przyciągnięcie klienta ale duża ilość zwrotów i reklamacji może przysporzyć sprzedawcy wielu kłopotów.

W tym wpisie podpowiem, jak poradzić sobie z tym problemem. Opowiem też, jakie znaczenie ma DOBRY opis ubrania w Twoim sklepie. 

 

Ostatnio bardzo często czytam na forum projektantów na FB, że wiele polskich marek odzieżowych  ma problemy ze sprzedażą swoich ubrań online. Część z nich zamyka biznes, bo wykańczają je koszty, zwłaszcza koszty zwrotów i obsługi reklamacji. Firmy tracą płynność finansową.

Według mnie twórcy/ właściciele marek odzieżowych nie doceniają siły dokładności opisów ubrań.

Właściciele  marek odzieżowych/ polscy projektanci ubrań  żalą się, że jest dużo zwrotów. A odsyłane ubrania są ubrudzone np. damskie ubrania pudrem, pomadką. To są  mniejsze biznesy, gdzie ubrania szyte są w Polsce.  I zanim ubranie trafi do sprzedaży właściciele muszą wszystko opłacić :szablony, materiał, szycie, . Koszty, koszty  i koszty.

koszty zwrotów ubrań i reklamacji

Nie dostosowuj się do większych graczy na rynku!! Bo popłyniesz  ze swoim biznesem

Moim zdaniem polskie małe firmy / marki odzieżowe popełniają błąd starając się dopasować do zasad sprzedaży, które stosują ogromne firmy np. Zalando. To są duże kapitały a małe koszty produkcji ubrań, gdzieś gdzie robocizna jest najtańsza na przykład Chiny. Nie dostosowuj swojej krajowej produkcji do cen i zasad takich dużych, zazwyczaj międzynarodowych firm.  Konkuruj z nimi przez jakość i promując lokalną produkcję.

Ale wracając do tematu problemów ze zwrotami ubrań. Polecam postawić na szczegółowe i dobre opisy ubrań. Klienci muszą wiedzieć, CO KUPUJĄ !

Właściciele, twórcy marek odzieżowych nastawiają się na ładne sesje zdjęciowe, opakowania i całą otoczkę. Ale wystawiając ubranie do sprzedaży w Internecie już  zapominają o dokładności. Angażowanie środków finansowych w piękne sesje zdjęciowe, modelki nie daje klientowi jasności, co dokładnie kupuje. Wiele osób myśli, że super zdjęcia sprzedadzą towar. TO BŁĄD.  Czasami na zdjęciach nie widać żadnych detali ani dokładnego fasonu tego ubrania.

Natomiast  opisy ubrań, to   opisy wizji, jak ładnie ci będzie w ubraniu, o modzie, trendach i wzorach na materiale. Ale ze świeczką można szukać opisów ubrań dotyczących ich rozmiarów, kroju oraz rodzaju materiału (konkretnego składu, z jakich jest włókien).

Sprzedawcy/ producenci zapominają, że konsumenci stają się coraz bardziej świadomymi kupującymi. Każdy chce wiedzieć, co kupuje.

Czytałam wiele opinii, że klienci nie zwracają uwagi na opisy ubrań, bo i tak wiedzą,  że mogą zwrócić je.

Ja mam inne zdanie. Na pewno jest jakaś część klientów , którzy kupują bez zastanowienia. Ale nie większość. Jeśli ja poświęcam czas na wyszukanie ubrania w Internecie takie, które chcę mieć. To ja naprawdę chce je dostać i nosić, a nie czekać na zwroty i szukać ponownie czegoś, co będzie na mnie dobre. TO STRATA CZASU!

Gdyby opisy ubrań zawierały jasno informacje o wymiarze ubrania. A sprzedający wysililiby się na jego zwymiarowanie, to byłoby mniej zwrotów. A co przekłada się na mniejsze koszty, które przy małych firmach mają ogromne znaczenie w ich funkcjonowaniu i utrzymaniu płynności finansowej.

Jeśli zaczynasz lub masz już problemy ze sprzedażą ubrań zacznij od nauki – POSTAW NA SZCZEGÓŁOWE I DOBRE OPISY UBRAŃ

Jeśli startujesz ze swoim biznesem odzieżowym w Internecie, nie wiesz na co zwrócić uwagę dodając  ubrania w swoim sklepie internetowym skorzystaj z konsultacji . Nawet jedna godzina ze specjalistą, który wie jakie wymiary są istotne w dopasowaniu ubrań wpłynie znacząco na Twój biznes.  A jeśli już twój biznes ubraniowy działa ale przytłaczają Cię koszty zwrotów, niech fachowiec/ dobra krawcowa zerknie na stronę Twojego sklepu. Na pewno otrzymasz dobrą informację zwrotną, która pomoże poprawić opisy. Jeśli potrzebujesz przeszkolenia z wymiarowania ubrań lub opisów ubrań do sklepu, zapraszam na szkolenie do mnie :https://szyciezkagi.pl/kontakt-w-sprawie-wspolpracy-krawieckiej/

Prawidłowe wymiarowanie ubrań to podstawa dobrej sprzedaży online

Wymiary ubrania

W wymiarowaniu zwłaszcza odzieży damskiej ważna jest DŁUGOŚĆ. I takiej podstawowej informacji bardzo często brakuje w opisach sukienek czy spódnic.

Czasami sprzedawcy podają wzrost modelki lub długość tylko dla jednego rozmiaru. A klientkę zostawiają z pytaniem będzie dobra czy za krótka. To nie jest profesjonalne podejście do sprzedaży.  Dla większości kobiet długość jest najważniejsza przy wyborze ubrania.

Na przykład w sukienkach odcinanych w pasie  lub pod biustem nie ma informacji o długości do odcięcia. To wzrost determinuje na jakiej wysokości kobieta ma talię. I jeśli dostanę sukienkę a odcięcie zamiast w talii będę miała pod biustem lub prawie na biodrach, to oczywiście że ją zwrócę. Ponoszenie kosztów przesyłek, zwrotów i obsługi reklamacji jest bez sensu.

Jest wiele takich wymiarów, które klienci mogliby zweryfikować na etapie wyboru ubrania w sklepie internetowym. Zakupy mogą być dokonywane trafniej. A sprzedawcy mieliby niższe koszty i zadowolonych klientów.

Prawidłowy opis ubrania w sklepie online

Co ważne w opisach to rodzaj materiału. Wiele kłopotów ze sprzedażą ubrań w sklepach online wynika z tego, że sprzedawcy nie podają dokładnego opisu materiału. 

Kupujący nie wiedzą czy kupują ubranie z tkaniny czy dzianiny. Co już jest informacją podstawową, bo dzianina to rozciągliwy materiał. Nie wiadomo często czy sukienka/ spódnica jest na podszewce czy nie. A może materiał jest przezroczysty i klientka musi jeszcze kupić halkę, żeby nie pokazywać bielizny. Jest tyle niedociągnięć, że mogłabym pisać książkę na ten temat.

Jeśli potrzebujesz wskazówek, pomocy przy opisach ubrań  w sklepie internetowym, przeszkolenia z wymiarowania ubrań lub innych porad z zakresu odzieży/ krawiectwa  zapraszam  na konsultacje do mnie :  https://sklep.szyciezkagi.pl/kategoria-produktu/doradztwo-krawieckie/ 

lub kontakt mailowy: agnieszka@szyciezkagi.pl

Dobrze przygotowany sklep, raz dobrze wykonana  praca  przy opisach ubrań pozwoli Ci wyróżnić się wśród konkurencji,  ograniczyć koszty i pozbyć się problemów ze sprzedażą ubrań w Internecie. 

Jeśli chcesz przeczytać coś więcej, to o błędach w wymiarowaniu ubrań pisałam już wcześniej tutaj: https://szyciezkagi.pl/prawidlowe-wymiarowanie-i-opisy-ubran-w-sklepach-online/

Pozdrowienia 🙂

Agnieszka

 

The form you have selected does not exist.

You may also like

Leave a Comment

Translate »